Csodaszarvas Tábor 2019

V. Csodaszarvas Tábor

"Csodát a mi kis csodáinknak!"

MOL Gyermekgyógyító Program

Beszámoló

Immáron ötödik alkalommal került megrendezésre július harmadika és hetedike közt a „Csodaszarvas tábor”, Rábahídvégen. A táborban a Markusovszky Egyetemi Oktatókórház gyermekonkológiai részlegén gondozott betegek vehettek részt. A gyerekek nagy-nagy várakozással tekintettek a tábor elé.

Érkezéskor elfoglalták a kiváló szállást és rögtön birtokba vették a táborhely adta természeti csodákat…  Első nap kézműveskedéssel, mesetanyával, majd TopGun Norbi fantasztikus interaktív mixer show-jával kezdődött a tábor. A kézműveskedés során repülőket készíthettek a fiúk, a lányok pedig levendula babákat formálhattak, táskákat díszíthettek.

Második nap katamaránokba összekötött kenukban eveztünk a Wekingekkel, majd íjászkodtunk és kincset kerestünk a tájpark területén. Mindig lenyűgöz minket a park minden évben más formáját mutató ezerarcú csodája…. Harmadik nap kirándultunk Veszprémbe az állatkertbe, ahol „Böbe majom tanodáját” követően meglátogattuk az állatokat. Többek között Szását a tigrist, az éppen fürdőző elefántokat és a játékos majmokat is.

Szombaton a horgászversenyt követően megérkeztek és kiegészültek a családok. Drótkötél-pályán csúszkáztunk, arcot festettünk és 4 dimenziós VR szemüveggel a tengerpartra is elutazhattunk az Amigosok segítségével. Majd meghallgattuk az „Ébren álmodók” együttes előadásában a „Kis herceg” megzenésített történetét. A napot szalonnasütéssel zártuk. Vasárnap egy családi vetélkedőt követően megebédeltünk, majd mindenki hazament pihenni...

A meseterápiás foglalkozások során a gyerekek és testvéreik a magyar népmesék adta lehetőségekkel feldolgozzák az őket ért traumákat és a mesehősökhöz hasomlóan célokat, eszközöket kerestek saját életükből a saját nehézségeik megoldásához. Idén két meseterápiás foglalkozáson vehettek részt. Első alkalommal a „Három kismalac” történetén keresztül építettek maguk köré „házat” – mely védi őket minden farkastól, azaz a bajtól. A második alkalommal a tizenkétfejű sárkány ellen harcoló királyfi helyébe képzelhették bele magukat. Megfogalmazták a mese végén, hogy kinek mi segít a nehézségek átvészelésében, a megküzdésben és céljaik elérésében. Ezeket az érzéseket papírra vetették, majd megrajzolták a „várat” – azaz saját világukat, a biztonságos otthont.

Számunkra és a családok számára is nagyon fontosak az év ezen napjai. Együtt vannak olyan szülőtársakkal, akiknek nem kell magyarázkodniuk, ahol nincs tabu, ahol hinni lehet a csodákban és ahol azok meg is történnek, és ahol azokat fel is ismerik. Bármikor sírhatnak és nevethetnek. Együtt vannak olyan gyerekek, akiknek sikerült, és akiknek még nem, de egy biztos: mindenki küzd és élni akar! Emberségben, szeretetben, egészségben!

Köszönjük a Csodaszarvas Tájparknak a sok segítséget, a Csörnöc Gyöngye Étteremnek a finom ebédet. Köszönjük a Szent Márton Jóléti Alapítvány és a MOL Gyermekgyógyító Program támogatását! Jövőre találkozunk!

Néhány kép a táborról, a teljes galéria itt található: Galéria – Csodaszarvas Tábor 2019